Szukaj

Informacje o Citroen C5 Aircross SUV

Lata produkcji: 2018 – 2022
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pełnowymiarowy SUV (segment I), nowy flagowy model Citroena na rynku europejskim, produkowany od 2017 roku. W ofercie francuskiej marki C5 Aircross zastąpił model C5. To rewolucyjna zmiana w katalogu Citroena – obecnie bowiem jego flagowcem będzie nie tradycyjna limuzyna, a SUV klasy średniej. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp C-Aircross Concept. Samochód w wersji produkcyjnej zbudowano na płycie podłogowej PSA EMP2 Platform, którą dzieli m.in. z Citroenem C6 II (model tylko na rynku chińskim) oraz Peugeotem 5008. Z tym ostatnim C5 Aircross jest blisko spokrewniony pod względem konstrukcyjnym.

czytaj więcej
Powagosław

Jedna rzecz to futurystyczna stylizacja, o której już można powiedzieć, że się Citroenowi udała. Druga to być może kolejny krok w ewolucji prywatnego transportu. SUV-y zamiast sedanów? A może to po prostu ucieczka do przodu, biorąc pod uwagę że tradycyjny C5 spektakularnym sukcesem jednak się nie okazał?

~Powagosław
Luzacjusz

Chyba w Citroenie namiętnie ostatnio czytają Jacka Trouta (to ten guru od reklamy). A szczególnie jego jedną książkę: „Wyróżnij się albo zgiń!”. Za 10 lat na projektantów C5 Aircross będziemy patrzeć jak na geniuszy albo ustawimy ich w jednym rzędzie z twórcami wczesnych SsangYongów.

~Luzacjusz

Citroen C5 Aircross SUV – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,7 m
Promień skrętu 5,35 m
Długość 4500 mm
Szerokość 1840 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2099 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1969 mm
Wysokość 1670 mm
Rozstaw osi 2730 mm
Rozstaw kół - przód 1601 mm
Rozstaw kół - tył 1610 mm
Prześwit 230 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1025 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1630 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 580 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Ergonomia

Wybrane oceny

4,9
~Krzysztof Przybylski
Citroen C5 Aircross
SUV 2.0 BlueHDI 178KM 131kW
Fajne pytanie : "czy kupiłbyś to auto ponownie ..." , otóż ja to zrobiłem. Po ponad roku kupiłem to samo auto , nawet rocznik i kolorystyka ta sama :C5 2.0 bluhadi 178 KM 2019 r, acha spytacie dlaczego , po co kupiłem 2ge auto?, ano dlatego, że niecałe 2 tygodnie temu miałem z mojej winy kolizję drogową, ja i żona OK (jedynie żona "odduszona" przez pasy) , auto totalnie zmielone jedynie normalnie wygląda od tyłu, przód ... strach patrzeć i uruchamiać wyobraźnie, auto już całkowicie skasowane , z AC już wypłacone, ja i żona - co najważniejsze - OK, zatem ..... trzeba kupić auto, a jakie ???, ano takie które nas uratowało , oczywiście Citroena A5 aircross 2.0 , a na dodatek w opinii żony to autko się tak ładnie do niej śmieje (ha, ha) i ma takie ładne czerwone wstawki do białego auta. Spytacie : finanse ???, ano trochę zabolało, bo takich aut z silnikiem 2.0 178 KM jest b. mało !!!!, ponoć PSA nie dostarcza tych silników do producentów europejskich , dziwne , ale fakt , faktem , że aut z tym silnikiem jest b. mało , a jak już, to ..... no właśnie kasa za nie jest nieco większa, Jednak ja wiem co kupuję , to świadomy wybór i łatwa realizacja , bo kupiłem przez AAA Auta i wiem co mam , polecam. Co mnie najbardziej "boli"? otóż w automacie ( 8 biegów) , przy ich zmianie wg mnie auto o ułamek sekundy za długo "myśli", ponoć to normalne, ale ???? Pozdrawiam , szerokości ;-) .
5,0
~Kuba
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Pierwsze moje auto które uwielbiam.Do tej pory w portfolio :honda, bmw,mazda, volvo 2x toyota i dawno temu skoda.Żona ma c3 i to małe autko zainspirowało mnie do Aircrossa. Komfort jest niesamowity, lekkość prowadzenia i ogólna przytulność daje codzienna przyjemność w prowadzeniu. Dla tej gabloty zmieniłem styl jazdy by czerpać satysfakcje i spokój na drodzej. Myślę że to auto jest mocno niedocenione na rynku.Szkoda że nie można mieć takiego nowego z salonu z normalnym silnikiem.Mimo paru lat na karku dalej wygląda fajnie szczególnie dla tych co lubią oryginalne furmanki.Liftingiem trochę popsuli to auto choć dalej jest urocze.
4,9
~Arek
Citroen C5 Aircross
SUV 1.5 BlueHDI 131KM 96kW
Przebieg 33000 km. Autko bardzo przyjemne do jazdy i oszczędne. Nie jest może za szybkie ale spalanie ok 5,6l wynagradza braki w osiągach. Komfort super, miejsca wystarczająco dla rodziny 2+2, bagażnik duży. W porównaniu do poprzedniego C5 troszkę mniej miejsca w środku i w bagażniku. Jest też mniej komfortowy ale lepiej się prowadzi i zawieszenie nie dobija jak to ma w zwyczaju hydro. Z wad jakie zaobserwowałem to ciężko działająca regulacja wysokości fotela kierowcy (serwis nie widzi problemu, a mam wrażenie że urwie się zaraz dźwignia od regulacji) i coś zaczęło skrzypieć w desce nad zegarami. Słychać to na wolnych obrotach. Irytujące. Ogólnie bardzo fajny samochodzik. Świetne fotele i pozycja za kierownicą
Średnie spalanie dla Citroen C5 Aircross SUV
7,6 – 7,7
l/100 km
5,8 – 6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Zawsze przy kupnie samochodu posiłkowałem się danymi z autocentrum. Były zawsze wiarygodne, więc czas się zrewanżować. Rok temu w sierpniu pod uwagę brałem Mazdę CX5, Mitsubishi eclipse cross, Jeep compass, Hyundai tucson, ... Kie i Opla. Poczytałem, głównie o spalaniu i .... Kupiłem C5 Aircrossa z silnikiem 1,6. Po roku czasu i po przejechaniu 15000 km jest BAAAJECZKA. Średnia komputerowa - 7,1 l/100km. Średnia realna (lanie pod korek - liczy excel) - 7,25. A to przecież181KM !!!!. Średnio przekłamuje o 0,15 do 0,2 l/100km. Jazda mieszana Gdańsk/okolice. Dla porównania poprzedni Jeep renegade 1,4 przekłamywał dokładnie 0,5 l/100km (komputer 7,9; real 8,4). Jazda z Gdańska do Sanoka - płatną do Łodzi pod wiatr :), tempomat 150 km/h - 8,8. od łodzi dalej 90/100 km/h - 6,3. I jeszcze jednio - jeszcze nie włączyłem ECO. Teraz to zrobię po rocznym przeglądzie. Szkoda ,że te silniki już tylko w hybrydzie są. O komforcie jazdy wspominać już nie będę. Pozdrawiam.
7,7
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Spokojna jazda na trasie 100 km/h -spalanie bajka 6.0. Do 120 da się przeżyć 7 -7.5, ale przy tym aucie wiatr zaczyna mieć znaczenie. Wawa Wrocław Wawa przy silnym wietrze miałem różnicę 7 do 10 l/100km przy 130 km/h zależnie od kierunku jazdy. Do 150 spalanie podchodzi pod 10 ale komputer dzielnie się broni i trzyma 8 bieg redukując spalanie. Tylko zdecydowane wciśnięcie gazu zmusza do redukcji. Napęd uniwersalny od żółwia do katapulty, zależy od ustawień i buta. Potrafi naprawdę dynamicznie startować. Jeździłem dieslem do tej pory. Ale jednak benzyna i turbo wymiata!
7,7
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Spokojna jazda na trasie 100 km/h -spalanie bajka 6.0. Do 120 da się przeżyć 7 -7.5, ale przy tym aucie wiatr zaczyna mieć znaczenie. Wawa Wrocław Wawa przy silnym wietrze miałem różnicę 7 do 10 l/100km przy 130 km/h zależnie od kierunku jazdy. Do 150 spalanie podchodzi pod 10 ale komputer dzielnie się broni i trzyma 8 bieg redukując spalanie. Tylko zdecydowane wciśnięcie gazu zmusza do redukcji. Napęd uniwersalny od żółwia do katapulty, zależy od ustawień i buta. Potrafi naprawdę dynamicznie startować. Jeździłem dieslem do tej pory. Ale jednak benzyna i turbo wymiata!
Citroen C5 Aircross SUV