Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Murano I

Witek, 7 lat temu
Silnik 3.5 i V6 4WD 234KM 172kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Nissan Murano I 3.5 i V6 4WD 234KM 172kW 2002-2007 - Oceń swoje auto
3,54
17% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
Układ hamulcowy
Układ hamulcowy
4,0
Całokształt
Auto w wersji USA sprowadzone na mienie przez pierwszego właściciela. Duży w miarę wygodny samochód generujący potężne koszty mimo tego, że nic bardzo poważnego się nie zepsuło. Podawana ilość kilku tysięcy innych, nie zamiennych części w samochodach z USA i Europy to totalna bzdura. Ale jeśli trzymać się przepisów to Murano z USA jest nie do zarejestrowania w Polsce. Nie ma lamp nie ksenonowych dla Europy a montaż ksenonów bez spryskiwaczy i poziomowania jest bezcelowe. Dzięki Bogu diagności czepiają się tylko światła przeciwmgielnego i kierunkowskazów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje pięknie i aksamitnie. Bardzo fajny motorek z czasów gdy księgowi z Renault jeszcze nie zdążyli wszystkiego zepsuć. Informacja dl fanów LPG: Murano jest na czarnej liście Prinsa aut które nie trawią gazu. A mój znajomy właśnie remontuje gniazda w Z51. Koszt 8000 plnków. Podobno w tym silniku potrafią paść panewki, ale trzeba się o to też postarać zaniedbując serwis.
5,0
Skrzynia biegów
Mimo złej sławy ja nie miałem żadnych problemów. Olej sprowadziłem z USA, oryginalny NS2 i wymieniłem dynamicznie. Dodałem XADO do skrzyń CVT. Przy sprzedaży auto było testowane w salonie Nissana. Skrzynia była w stanie idealnym. Olej NS2 w USA kosztuje 10USD za litr. U nas na Aledrogo nie wiedzą ile za niego wołać. Ceny zupełnie z sufitu. Zamienniki podobno odpadają. Są dużo tańsze:np. Manol jest już za 35 pln litr ! Ale czy da radę ?
3,0
Układ jezdny
Szału nie ma. Nie wiem w sumie po kiego diabła są takie auta produkowane. Na autostradzie szum, hałas i powyżej 140 km/h żadnej przyjemności z jazdy. Hamulce słabe ( o czym dalej ) a na kierownicy czujemy wszystkie niedoskonałości drogi. Układ kierowniczy mało precyzyjny. Du... jednym słowem nie urywa.
Komfort
3,0
Widoczność
Jest w miarę dobrze choć po C4 Picasso to raczej wszędzie będzie odczuwalne pogorszenie widoczności. Na początku czułem się jak "w małym czołgu" :)
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto szybko się nagrzewa. W zimie jest to bardzo pomocne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest bardzo dużo dla wszystkich pasażerów. Niestety mimo swojej wielkości fotele w długiej trasie są niewygodne. A mająć 185 cm. wzrostu zajęcie wygodnej pozycji za kierownicą jest niemożliwe. Albo gdzieś jest za wysoko, za nisko, za bardzo w jedną albo w drugą. Efekt jest taki, że non-stop szuka się jakiejś poprawy a i tak plecy bolą :(
2,0
Wyciszenie
Tutaj jest lipa. Słychać wszystko z zewnątrz i spod auta. W tej kategorii bliżej mu do prawdziwej terenówki niż do SUVa. W nowszym Z51 jest dużo lepiej pod tym względem.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto pali dużo i mimo tego, że nic poważnego mi się nie zepsuło to cały czas trzeba do takiego samochodu coś dokupić i coś wymienić. I mimo niskich cen podstawowych części to z wymianą już robi się tego sporo. Opony chińskie marnej jakości to 1600 złotych. Micheliny kosztują 3000 ! Robi się drogo.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łączniki i końcówki w zawieszeniu z przodu ciągle się wybijają. Ale jest niewielki wybór na rynku więc może to wina producentów części. Tył był w oryginale i nic się nie działo.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ominął mnie reduktor i skrzynia CVT ( znajomego od Z51 już nie. Reduktor 4000plnków skrzynia ze sterownikiem 18000plnków ) Ale wymieniałem pompę wspomagania, maglownicę. Hamulce naprawiane trzy razy (!) wystarczył zjazd z zakopianki do pokrzywienia tarcz Zimmerman. Aby był spokój trzeba kupić dobre ( ale nie najdroższe ) tarcze i klocki jak najbardziej miękkie. Nie słuchajcie naciągaczy ze sklepów z brakes w nazwie. Wlepią wam sportowe klocki i sportowe tarcze. Udręka gwarantowana !

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.5 i V6 4WD 234KM 172kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Murano I