Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-3 Crossover

amaltea, 3 lata temu
Silnik 2.0 SKY-G i-ELOOP 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 69 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda CX-3 Crossover 2.0 SKY-G i-ELOOP 150KM 110kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
Układ hamulcowy
5,0
Całokształt
Miałem już w swojej karierze (od 1980 roku) jakieś 20 pojazdów. Powiem krótko: ten jest wyjątkowy. Znakomity silnik benzynowy 2-litrowy 150 KM - wolnossący, bez turbo!!!, a przy tym zaskakująco mało pali (w każdych warunkach). Do tego super automatyczna skrzynia biegów. Rożne są opinie - że "zamula", nie może się zdecydować, który wybrać bieg - wg mnie to wszystko nieprawda. Reaguje równo, a przy włączeniu przycisku "sport" - spontanicznie. Dobrze, że ma wyświetlacz head-up, który m.in. pokazuje prędkość, bo naprawdę wystarczy moment i już przekraczamy dozwoloną szybkość. Stały napęd na 2 osie (4x4) niesamowicie poprawia trakcję , a szczególnie przyczepność na łukach. Zimą, na śliskich drogach - rewelacja. Poza tym: samochód jest po prostu bardzo ładny z zewnątrz, w środku wykończony ze smakiem i przy użyciu dobrych materiałów. Tyle tylko, że nie jest zbyt obszerny i ma mały bagażnik. Siedzenia, zarówno z przodu, jak i z tylu - bardzo wygodne, może trochę za miękkie. I co dla mnie b.ważne - ma odtwarzacz CD. Poza tym - te wszystkie systemy wsparcia kierowcy. Jadąc tym małym crossoverem jestem zrelaksowany i czuję się bezpiecznie.
Wrażenia
5,0
Silnik
mocny, ale niewysilony, przy tym mało pali
5,0
Skrzynia biegów
6-stopniowy automat dobrze zestopniowany
5,0
Układ jezdny
niezbyt twarde zawieszenie, dobrze trzyma na prostej i w łukach
4,0
Karoseria
mały bagażnik
Komfort
5,0
Widoczność
do przodu bardzo dobra, do tyłu: gruby słupek C, ele sprawę załatwia kamera cofania (b.dobra jakość)
5,0
Ergonomia
Niektórzy narzekają na system Mazda Conect - mnie bardzo pasuje obsługa także przy pomocy pokrętła, inne przełącznik i sterowanie - prosto i logicznie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
o.k.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca wystarczająco dużo dla 2 osób wysokich, z tyłu (przy maksymalnym odsunięciu foteli ) ciasno
4,0
Wyciszenie
do zaakceptowania, jest nieżle
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W ASO Mazda przezglądy niezbyt tanie
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód drogi w zakupie, ale "coś za coś"
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki elektroniki (konieczność restartowania lub "odświeżenia" i ponownej aktywacji)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To jednak Mazda - legendarna niezawodność (pojazd wyprodukowany w Japonii)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKY-G i-ELOOP 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-3 Crossover